lördag 5 juli 2008

Du spar tid varje dag med Roboform

Om du inte redan använder Roboform, så kan jag inte ge dig ett bättre tips. Gör som jag och miljontals andra internetanvändare! Roboform håller nämligen reda på alla dina användarnamn och lösenord på de inloggningssidor du brukar gå in på. Och räknar du efter så är det nog en hel del. Det fina är att du inte betalar ett enda öre för detta om du nöjer dig med att kunna använda funktionen för 10 olika sidor. Behöver du fler så får du betala en engångskostnad på ca 200 kr.

Faktum är att det är betydligt säkrare att använda Roboform än att knappa in uppgifterna på tangentbordet. Du skyddas mot så kallade keyloggers som kommer åt information via inspelning av dina tangenttryckningar. Obehöriga som kommer åt din dator, kommer inte åt dina olika inloggningar, eftersom de skyddas av ett krypterat huvudlösenord. Samma öde möter hackers.

Jag har själv använt Roboform i ett par år, och skulle jag summera den tid jag sparat, så är det säkert ett par dygn! Och dessutom har jag försvårat eller kanske till och med omöjliggjort för hackers att ta sig in på mina sidor.

Ladda ned Roboform här. Börja med att klicka på "more" längst upp till höger, så får du all text på svenska.

Om du mot förmodan skulle ha problem med installationen, så kan du höra av dig till mig.

Inga kommentarer: