torsdag 19 juni 2008

Varför betala mer än du behöver?

Aldrig tidigare har det funnits så många valmöjligheter för dig som konsument.
E-handeln ökar. Transparensen likaså. Som tur är finns det verktyg för prisjämförelser att tillgå.

I dagens inlägg tänkte jag gå igenom vilka de tre bästa sajterna är när det gäller generella prisjämförelser, dvs sajter som inte är specifika för en nischprodukt.

Kelkoo har jag personligen använt många gånger för att kolla resealternativ och hotell. Det har jag sparat många kronor på. Den söker snabbt igenom mängder med resebyråer.

Pricerunner tycker jag fungerar bra för kapitalvaror. Här finns även konsumenttester och recensioner mm.

Prisjakt är en spännande ny sajt med inbyggd intelligent funktionalitet. Om du är intresserad av en viss produkt kan du prenumerera på prisförändringar. Då förses du med email om priset på din vara har sänkts. Prisjakt är den sajt som fått bäst betyg i oberoende test som utförts av IDG.

Utöver dessa finns ett fåtal till på marknaden, men det är ingen vits att använda mängder med jämförelsesajter. Testa ovanstående tre och använd den eller de som du trivs bäst med.

I nästa inlägg kommer jag att titta närmare på några sajter som jämför ett enstaka produktområde, t ex el-avtal.

Inga kommentarer: